Fontana firar 40 år med smakfull jubileumskokbok

Sedan 1978 har Fontana försett svenskarna med smaker från Grekland och Cypern. För att uppmärksamma företagets 40-årsjubileum släpper nu Maro och Frixos Papadopoulos, grundare av Fontana, kokboken Vår smakresa - Genom Grekland och Cypern.

Maro och Frixos Papadopoulos har gjort en 7000 km lång smakresa genom Grekland och Cypern för att sedan dela med sig av den lokala matkulturen och de genuina recepten i en kokbok.

På vägen har de mött och lagat mat med kunniga, matpassionerade människor som äger och driver familjerestauranger i flera generationer. Maro och Frixos har alltid velat dela med sig av det bästa från Grekland och Cypern. Det är den passionen som gjort Fontana till det företag det är idag.

– Nu har vi äntligen samlat recepten från våra resor. Vi hoppas att fler upptäcker det grekiska köket och älskar det lika mycket som vi gör, säger Maro Papadopoulou.

Boken finns att beställa från och med 1 juni 2018 på fontana.se till jubileumspriset 199 kr. Ordinarie pris: 249 kr.

För mer information kontakta gärna: Emelie Engström, presskontakt Fontana på mobil: 072-886 98 00 eller mail: emelie@editk.se.

Fontana Food AB är ett familjeföretag och sedan starten 1978 har familjen Papadopoulos varit ambassadör för mat från Grekland, Cypern och länderna kring Medelhavet i Sverige. Fontana har alltid arbetat för ett hållbart samhälle när det gäller både människa, djur och natur. Detta är något som grundaren Frixos Papadopoulos alltid värnat om, långt innan det hamnat i dagens fokus och samhällsdebatt. Fontana drivs idag i andra generationen med sonen Loizos Papadopoulos i spetsen.

Nu har vi äntligen samlat recepten från våra resor. Vi hoppas att fler upptäcker det grekiska köket och älskar det lika mycket som vi gör!
Maro Papadopoulou