Fontana lanserar hummus i fyra smaker

Den populära kikärtsröran hummus har slagit stort i både England och USA som ett hälsosammare snack och veganskt alternativ. Nu vill Fontana få upp svenskarnas ögon för den goda röran när de lanserar hummus i fyra olika smaker: original, chili, pesto och citron/koriander.

Hummus har funnits i det grekiska köket sedan urminnes tider, men det är på senare dar som röran fått ett rejält uppsving. Idag tar hummus en allt större plats på svenskarnas matbord som ett gott och hälsosamt alternativ som passar som dipp till allt från grönsaker till halloumi och som pålägg på mackan.

- Äntligen har svenska konsumenter börjat upptäcka fördelarna med hummus och det känns otroligt roligt att Fontana kan erbjuda fler goda nya smakvarianter. Kunskapen om hummusens mångsidiga användningsområden är relativt låg och vi ser fram emot att inspirera konsumenter till nya sätt att avnjuta en av de bästa rörorna som finns! Med de nya smakerna vill vi skapa fler tillfällen att bjuda på lite mer OPA i vardagen, säger Corina Papadopoulou, kommunikationschef på Fontana Food.

Fontanas hummus innehåller en hög andel kikärtor vilket ger den sin exceptionellt goda smak. Produkten finns i butik från och med vecka 4.

Fontana Hummus Original
Traditionell grekisk kikärtsröra som passar lika bra som snacks och mellanmål som till vardagsmiddagen. Hummus Original är vegansk. Rek. pris: 21,90 kr.

Fontana Hummus Chili
En krämig hummus med fantastisk smak och hetta. Passar perfekt som dipp till grönsaker, bröd, grillad halloumi eller till buffébordet. Hummus Chili är vegansk. Rek. pris: 24,90 kr.

Fontana Hummus Pesto
Fontanas kombination av de två uppskattade rörorna pesto och hummus skapar dubbel njutning. Hummus med pesto passar utmärkt som dipp till grönsaker, på grillad smörgås eller i wraps. Hummus Pesto är lakto vegetarisk. Rek. pris: 24,90 kr.

Fontana Hummus Citron/Koriander
Den fräscha smaksättningen med citron och koriander är otroligt god som kall röra till grillat eller dipp till grönsaker och bröd. Hummus Citron/Koriander är vegansk. Rek. pris: 24,90 kr.

För mer information kontakta gärna Emelie Engström, presskontakt för Fontana på mobil: 072-886 98 00 eller mail: emelie@editk.se.

Fontana Food AB är ett familjeföretag och sedan starten 1978 har familjen Papadopoulos varit ambassadör för mat från Grekland och länderna kring Medelhavet i Sverige. Fontana har alltid arbetat för ett hållbart samhälle när det gäller både människa, djur och natur. Detta är något som grundaren Frixos Papadopoulos alltid värnat om, långt innan det hamnat i dagens fokus och samhällsdebatt. Fontana drivs idag i andra generationen med sonen Loizos Papadopoulos i spetsen.

Snabbfakta

Corina Papadopoulou, kommunikationschef på Fontana Food