Fontana tar dig till Grekland - I väntan på sommaren!

”I väntan på sommaren” är en kampanj som Fontana startar lagom till Alla hjärtans dag. I mitten på februari startar kampanjen i butik och på webben med tävlingar, recept och tips med det bästa från Grekland. Via Facebook kan du även göra Fontanas ö-test där du får hjälp att hitta din grekiska favorit-ö.

Under kampanjtemat ”I väntan på sommaren” kommer du tillsammans med Fontana att upptäcka och inspireras av Grekland. Fontanas grundare Frixos Papadopoulos och hans hustru Maro har rest runt i Grekland under många år, de har länge tänkt göra en berättelse om alla de olika köken de upplevt och smakat på. Nu gör Fontana slag i saken och bjuder på en innehållsrik försmak av Grekland, i väntan på sommaren.

-Grekland är fortfarande oupptäckt av många och det finns så mycket god mat och intressanta platser att upptäcka. Vi vill dela med oss av det bästa från Grekland och först ut på vår hemsida blir Kreta, säger, Corina Papadopoulou, Kommunikationschef på Fontana Food AB.

Under året kommer vi att ta dig med på en matresa runt om bland våra favoritställen och du kan följa vår resa på vår hemsida, fontana.se från och med vecka 7. Fontana är ambassadör och expert på Grekland och denna gång samarbetar vi med Apollo och samarbetet har mynnat ut i en kampanj där man kan vinna resor Grekland. Under vårens kampanj får även Fontana Feta original en ny tillfällig förpackningsdesign.

-Grekisk mat är naturlig hela vägen, det ska vara rena, bra råvaror och vi tycker om att leka med smaker. Matupplevelser har alltid varit vår passion. Det ska vara trevligt, roligt och inte så pretentiöst – vi älskar att umgås med god mat, säger, Maro Papadopoulou, Matinspiratör på Fontana Food AB.

Maro ser fram emot att dela med sig av de plaster hon besökt och kanske får du hjälp med att hitta ditt eget grekiska favoritställe. Hoppas att du uppskattar att drömma dig bort till värmen och god mat, i väntan på sommaren. Vi ses på fontana.se.

I helgen är du välkommen att inspireras av Grekland på Panorama-mässan som hålls i Ericsson Globen för tredje året i rad. På Panorama bjuds du på äkta grekisk inspiration och Fontana finns självklart på plats, monter 201. Välkommen!

Fontana Food är ett familjeföretag i andra generationen. Företaget grundades 1978 av Frixos Papadopoulos, inflyttad till Sverige från grekiska Cypern. Idag har hans son, Loizos Papadopoulos tagit över, men Frixos är fortfarande verksam inom företaget och ständigt på resande fot efter nya smaker att introducera för svenskarna. Fontana Food saluför personligt utvalda matvaror från Grekland och länderna kring Medelhavet.