CABAS-integration

Report this content

Kobra II har en integration mot CABAS sedan många år. I och med lanseringen av en ny version av CABAS har CAB Group AB flaggat för att den nya versionen inte stödjer denna typ av kommunikation mellan programmen. Under våren har vi därför arbetat om vår integration och denna kommer att vara klar under juni månad i samband med att CABAS lanserar sin nya version.

Innan vi släpper iväg den uppdaterade versionen kommer vi att låta en testpilot testa att alla moment fungerar ute i verkligheten, ett arbetssätt som vi använder i många av våra utvecklingsprojekt och som vi vet fungerar bra.

Själva ändringen är enbart av teknisk karaktär och som användare kommer alla tidigare arbetsmoment mellan Kobra II och CABAS att fungera som tidigare. Samtidigt har gränssnittet mellan Cabas och Kobra byggts ut med en funktion en funktion för maskinskador. Med den kan du importera arbetsoperationer från Kobra II till CABAS, vilket gör användandet av de både programmen tillsammans enklare för användaren.