FordonsDatas samarbete med LifeVision skapar nya affärsmöjligheter

It-företaget FordonsData har tecknat ett samarbetsavtal med LifeVision, en leverantör av digital marknadsföring. Samarbetet innebär bland annat att FordonsData integrerar sitt affärssystem Kobra II med LifeVisions kampanjverktyg, vilket gör livet enklare för bilåterförsäljare som vill arbeta proaktivt med digitala kampanjer.

FordonsData vill med samarbetet erbjuda sina kunder en godkänd leverantör av digitala tjänster, där integrationen mot Kobra II förenklar både försäljningsinsatserna och marknadsföringskampanjerna genom automatisk dataöverföring och återkoppling.

LifeVision har ett kampanjverktyg där en bilåterförsäljare enkelt kan skapa säljande webbsidor, sms-kampanjer och kundundersökningar. Deras koncept för ”gör-digital-marknadsföring-själv” passar perfekt för bilbranschen, där man inte har stora marknadsföringsavdelningar och där bilägarnas krav på modern teknik och försäljningsavdelnings utmaningar att sälja till medvetna konsumenter ökar. Med hjälp av verktyget kan en bilåterförsäljare öka trafiken till både bilhall och verkstad samt skapa en bättre kundupplevelse.

– Detta är en tjänst som vi länge velat erbjuda våra kunder, säger Daniel Liljebladh, vd på FordonsData Nordic AB. Dagens mobila teknologi rör sig snabbt och behovet i bilbranschen ökar, så istället för att vänta på att vi själva utvecklar en lösning, har vi valt att samarbeta med en kompetent och ledande leverantör som redan har en mycket omtyckt tjänst.

– FordonsData har en viktig roll som systemleverantör åt bilåterförsäljare i Sverige. Genom att på ett enkelt sätt omvandla den kunddata som finns lagrat i deras Kobra II till effektiva digitala kampanjer, kan vi tillsammans skapa nya affärsmöjligheter för deras bilåterförsäljare, förklarar Lars Erik Helander, vd på LifeVision.

Daniel Liljebladh, Vd FordonsData Nordic AB, tel +46 708434481
Lars Erik Helander, Vd LifeVision, tel +47 41121412

Citat

FordonsData har en viktig roll som systemleverantör åt bilåterförsäljare i Sverige. Genom att på ett enkelt sätt omvandla den kunddata som finns lagrat i deras Kobra II till effektiva digitala kampanjer, kan vi tillsammans skapa nya affärsmöjligheter för deras bilåterförsäljare.
Lars Erik Helander, vd LifeVision.