Kobra II Dashboard 2.0, nu med beslutsstöd för fordonsförsäljningen

FordonsDatas beslutsstöd Kobra II Dashboard lanserades i en första version under 2017, med inriktning på verkstadsuppföljning. Med version 2.0 har tjänsten utökats med försäljningsstatistik och fordonslager.

Statistik kan ibland vara svårt att förstå, särskilt om man inte är ekonom eller statistiker. Med Kobra II Dashboard är alla data som finns i kundens DMS-system Kobra II presenterade i ett användarvänligt dashboard. I samråd med drivande personer i branschen har vi valt ut en rad viktiga mätpunkter som hjälper verkstaden och bilåterförsäljaren att förbättra sin verksamhet.

Med Kobra II Dashboard är statistiken även nåbar i mobil eller läsplatta. I och med det behöver man inte logga in i ett stort system och skapa rapporter för att få koll på siffrorna. Det blir det också enklare att få ut data och resultat på alla nivåer i företaget. I dialog med medarbetaren kan man välja att sätta gemensamma mål, som sedan följs upp och den enskilde mekanikern eller säljaren kan följa sina egna siffror över bruttovinst, produktivitet och effektivitet.

När man väljer att integrera sitt system med Kobra II Dashboard kopplas både dagens och historiska data in till användarens dashboard, vilket gör att man redan från början kan jämföra veckans eller månadens siffror mot föregående år.

- Större återförsäljare kan dela upp statistik per bolag eller märke och styra vilken information som ska visas för olika roller i företaget. Vi rekommenderar transparens mot medarbetarna för största möjliga nytta, förklarar Carl Björnberg, Produktchef på FordonsData.

Version 2.0 släpptes till kunderna den 15 februari.

Kontaktperson för mer information:

Christina Windisch
Kommunikationsansvarig

e-post:cw@fordonsdata.se
direkt tel: 010-474 96 01
mobil: 0706-75 72 94

FordonsData Nordic AB
Box 2125, 220 02 Lund

Fakta om FordonsData Nordic AB:

FordonsData Nordic AB är en ledande leverantör av affärssystem för fordonsbranschen. Affärssystemet (DMS) Kobra II Fordonssystem och säljstödsystemet Bilkalkyl används av fler än 700 bilåterförsäljare i Sverige.

Snabbfakta

Kobra II Dashboard släpps i en utökad version, med statistik för fordonsförsäljningen.