Kobra II och Bilkalkyl redo för Wayke

FordonsData har utvecklat en integration mot den nya digitala plattformen för bilförsäljning ”Wayke”.

Wayke är en digital plattform för att köpa och sälja främst begagnade bilar i Sverige. Bakom projektet står Föreningen Svensk Bilhandel, en organisation bestående av bilhandlarna inom MRF och man har fått stor uppslutning - vid månadsskiftet hade Wayke tecknat avtal med över 700 driftställen. Lanseringen är satt till 16 oktober, då sajten blir tillgänglig för bilköparna.

FordonsDatas integration innebär att kunder som har Kobra II (Fordonsmodulen) eller Bilkalkyl, kan skicka bilar i lager till portalen automatiskt, precis som för andra liknande portaler.

Kontaktperson för mer information:

Christina Windisch
Kommunikationsansvarig

e-post:cw@fordonsdata.se
direkt tel: 010-474 96 01

mobil: 0706-75 72 94

FordonsData Nordic AB
Box 2125, 220 02 Lund

Fakta om FordonsData Nordic AB:

FordonsData Nordic AB är en ledande leverantör av affärssystem för fordonsbranschen. Affärssystemet (DMS) Kobra II Fordonssystem och säljstödsystemet Bilkalkyl används av fler än 700 bilåterförsäljare i Sverige.

Om oss

FordonsData Nordic AB är en ledande leverantör av affärssystem för fordonsbranschen. Affärssystemet Kobra II och säljstödsystemet Bilkalkyl används av fler än 700 bilåterförsäljare i Sverige. Vi arbetar med en stor spridning av märken och en hög andel märkesanpassningar som gör att vi står oss mycket starkt även internationellt. http://www.fordonsdata.se

Snabbfakta