Årets Gnosjöare 2003 utsedd

Årets Gnosjöare 2003 utsedd Christer Sundberg och Hans-Erik Månsson, MRT System AB, Karlskrona, har utsetts till Årets Gnosjöare 2003. Priset, som är ett resestipendium på 50 000 kronor, delades ut idag på ett seminarium i Gnosjö Kunskapscentrum. Juryns motivering är följande: "Christer Sundberg och Hans-Erik Månsson har utsetts till Årets Gnosjöare 2003 för att de med handlingskraft i produktutveckling av miljöförbättrande återvinningsteknik, uthålligt försäljningsarbete samt uppbyggande av ett lokalt nätverk blivit världsledande inom sitt produktområde." Till segrare i FöreningsSparbankens företagstävling Årets Gnosjöare utses varje år en småföretagare i en mindre ort som är med och blåser nytt liv i bygden och skapar arbete åt sig själv och andra. En "Gnosjöare" karaktäriseras av idérikedom, arbetsamhet, samarbetsvilja, hjälpsamhet och framtidstro. De övriga finalisterna och andrapristagare är: · Gunilla Samuelsson, Xzakt Kundrelation AB, Skellefteå · Tomas Olofsson, Lemont Maskin AB, Grangärde · Olle Warlenius, Tele Jack i Stockholm AB, Tyresö · Nicklas Kvick och Torgny Carlsson, Kvick Carlsson Racing Produkter AB, Falköping · Göran Pettersson, Byggmax Koncernen, Halmstad Riksjuryn består av Birgitta Johansson-Hedberg,VD och koncernchef FöreningsSparbanken, Gunvor Engström, VD Företagarna samt Christer Gustafsson, Kommunalråd Gnosjö Kommun. Tidigare års pristagare och övrig information om tävlingen Årets Gnosjöare finns på http://www.foreningssparbanken.se/aretsgnosjoare Årets Gnosjöare arrangeras i samarbete med Gnosjö Kommun och Företagarna. För ytterligare information: Marie Halling, marknadschef Företag, FöreningsSparbanken, tfn: 0705-24 67 60 Claes Fagerström, chef Sponsring & Evenemang, FöreningsSparbanken, tfn: 0705-60 18 60 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/17/20031117BIT00660/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/17/20031117BIT00660/wkr0002.pdf