FöreningsSparbanken AB lanserar internationellt låneprogram

FöreningsSparbanken AB lanserar internationellt låneprogram FöreningsSparbanken AB upprättar MTN-program för upplåning på den internationella kapitalmarknaden. Programmet, som är ett global medium term note programme, har en ram på US$ 2.000.000.000. Arrangör är Salomon Smith Barney. Dealers förutom arrangören är Chase Manhattan, JP Morgan, Merrill Lynch, Lehman Brothers, Morgan Stanley Dean Witter, UBS och Swedbank. För ytterligare information: Björn Linder, Koncernfinans, tfn 08-585 925 29 Håkan Andersson, Koncernfinans, tfn 08-585 911 93 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/03/04/19990205BIT00490/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/03/04/19990205BIT00490/bit0002.pdf