FöreningsSparbanken i nytt samarbete med American Express

FöreningsSparbanken i nytt samarbete med American Express FöreningsSparbanken breddar sitt kortsortiment ytterligare genom avtal med American Express. FöreningsSparbanken och American Express har träffat avtal som innebär att FöreningsSparbanken kommer att ge ut kontokort med American Express- symbolen i en särskild ruta på kortens framsida. Kortutgivning, kortdesign, funktionalitet samt kundtjänst kommer FöreningsSparbanken att ansvara för. Korten kommer att gälla bland alla American Expressanslutna handlare över hela världen. "Vi är mycket nöjda över de möjligheter vårt samarbete med American Express kan tillföra våra kunder, säger Markus Edström hos FöreningsSparbanken. American Express är ett starkt varumärke, korten med American Express- symbolen blir ett utmärkt komplement till vårt produktutbud". Peter Wright, ansvarig för American Express globala nätverk, EMEA tillägger; "Det glädjer oss att ha träffat denna överenskommelse om utgivning av kort med FöreningsSparbanken , en samarbetspartner med tyngd och bredd på den svenska kortmarknaden". Överenskommelsen med FöreningsSparbanken är en del i den världsom- spännande strategi som American Express driver för att utöka sin verksamhet genom samarbete med banker på utvalda marknader. Till dags dato har American Express träffat överenskommelser med 55 olika kortutgivare runt om i världen. För ytterligare information: Atalia Da Silva, American Express, telefon +44 171 976 4677 Kennet Karlsson, FöreningsSparbanken, telefon 08-585 923 41 eller 070-531 15 88 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/13/20000113BIT00510/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/13/20000113BIT00510/bit0002.pdf