FöreningsSparbanken satsar på virtuell julhandel

FöreningsSparbanken satsar på virtuell julhandel FöreningsSparbanken har inför den stundande julhandeln sammanfört ett antal nätbutiker på sin hemsida. Genom att samla ett brett utbud av Internet-butiker på bankens mötesplats för säker näthandel, blir det både enkelt och bekvämt att jul-handla. Betalningen sköts på ett tillförlitligt sätt via FöreningsSparbankens tjänst "Direktbetalning" som skapats för säkra betalningar via Internet. Eftersom det är juletider finns det även möjlighet att skänka pengar till välgörande ändamål via hemsidan. -Vår tjänst Direktbetalning är för kunder som är anslutna till Banken via Internet, berättar Kennet Karlsson. Där kan man på ett säkert och enkelt sätt sköta sina be-talningar via nätet. Vid betalningstillfället väljs vilket konto som betalningen ska dras ifrån, därefter godkänner man transaktionen med hjälp av sin säkerhetsdosa. -Fördelarna med att julhandla på nätet är flera, speciellt som vi kombinerar det bästa från traditionell postorder och säker e-handel. Shopparen är oberoende av öppettider, kan få leverans direkt till dörren. Och nu försvinner dessutom den tidigare osäkerheten kring hur betalningarna hanterades. FöreningsSparbankens shoppingsajt finns under www.foreningssparbanken.se/butikdirekt För ytterligare information: Kennet Karlsson, Marknadschef kort och betalningar, tel 08-585 923 41 Peter Nordblad, Ansvarig Banken via Internet, tel 08-585 925 65 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/24/19991124BIT00100/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/24/19991124BIT00100/bit0002.pdf