FöreningsSparbanken tecknar ramavtal med Riksgäldskontoret

FöreningsSparbanken har tecknat ramavtal med Riksgäldskontoret FöreningsSparbanken har i dag tecknat ett ramavtal med Riksgäldskontoret om betalningsförmedlings- och depåtjänster, som samtliga statliga myndigheter kan avropa. Totalt omfattar avtalet betalningsflöden på c:a 4.200 miljarder kronor om c:a 100 miljoner transaktioner per år. - Vi är glada för att ha fått detta förtroende och vi ser stora möjligheter att kunna erbjuda bra betalningslösningar till myndigheterna, säger Göran Gunnarsson, vice VD i FöreningsSparbanken FöreningsSparbanken sköter sedan tidigare betalningsförmedlingstjänster för vissa myndigheter, till exempel utbetalningar från Centrala Studiestödsnämnden, CSN och Jordbruksverket. Avtalet gäller från och med 1 januari 2004 och löper fram till den 31 mars 2006, med option på förlängning med ytterligare ett eller två år. För ytterligare information: Göran Gunnarsson, vice VD FöreningsSparbanken, tfn: 070-607 02 82 Tommy Lindell, chef Organisation- och Institutionskunder, tfn: 070-566 91 06 Christoffer Kraft, kundansvarig Organisation- och Institutionskunder, tfn: 070- 655 60 27 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/03/20030703BIT00910/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/03/20030703BIT00910/wkr0002.pdf