Försenad utbetalning av överskjutande skatt

Försenad utbetalning av överskjutande skatt På grund av ett tekniskt fel hos Sparbanken försenas utbetalningen av skatteåterbäringen för ca 12 000 av ca 600 000 kunder. 46,5 miljoner kronor av totalt 2,2 miljarder skulle ha satts in på konto till dessa kunder, men kommer i stället att betalas ut via utbetalningskort genom skattemyndighetens försorg. De berörda kunderna får sin utbetalning före augusti månads utgång. För ytterligare information: Carolen Ytander, Informationschef, tfn 08-790 24 78 Einar Frydén, Press- och informationsansvarig Bankledningsstaben, tfn 0705- 110033 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1997/08/20/19990208BIT00530/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1997/08/20/19990208BIT00530/bit0002.pdf