Fortsatt räntesänkning på Sparbankens fackliga medlemslån

Fortsatt räntesänkning på Sparbankens fackliga Medlemslån Räntan på Sparbankens Medlemslån sänks på nytt. Under perioden 1 januari till och med 31 mars 1997 blir räntan 7,96 procent. Den nya räntan är den lägsta sedan lånet introducerades i början av 1980-talet. Intresset för Medlemslånet är stort och växande. Sparbankens Medlemslån ger många kunder möjlighet att bl a lösa kontokortsskulder och andra dyra krediter. Räntan på Sparbankens Medlemslån är marknadsanpassad och fastställs i början av varje kvartal till Stibor 90 dagar plus 3,90 procentenheter. Det innebär att Medlemslånet har omkring två procentenheter lägre ränta än andra banklån utan säkerhet. Sparbanken tar inte ut några uppläggnings- eller aviseringskostnader. Idag sänks även räntan på Sparbankens fackliga MedlemsBillån till 7,26 procent. Lånet introducerades i augusti 1995 och vänder sig till fackliga medlemmar som behöver finansiera sitt bilköp. Även räntan på Sparbankens fackliga MedlemsBillån är marknadsanpassad och fastställs första bankdagen varje månad till Stibor 90 dagar plus 3,20 procentenheter. Sparbanken tar inte ut några uppläggningskostnader och vid automatisk betalning inte heller några aviseringskostnader. För ytterligare information: Maud Rodriguez-Forsgren, Organisationskundenheten, Sparbanken Sverige, telefon 08-790 20 94 Patrik Cedemar, Organisationskundenheten, Sparbanken Sverige, telefon 08-790 14 59 Bo Bergqvist, Sparbanken Finans, telefon 08-787 92 50 Karin Tillman, Sparbanken Finans, telefon 08-787 92 50 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1997/01/02/19990212BIT00460/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1997/01/02/19990212BIT00460/bit0002.pdf