FSPA: Ny mobil banktjänst

Ny mobil banktjänst erbjuds FöreningsSparbankens Internetbankskunder En ny tjänst som ger möjlighet att utföra internetbanksärenden mobilt via handdator har tagits fram för FöreningsSparbankens kunder. Den nya tjänsten erbjuds i början av nästa år erbjuds de nu mer än en miljon kunderna i FöreningsSparbankens Banken via Internet. Totalt har koncernen, inklusive verksamheten Baltikum, närmare 1,4 miljoner Internetbankskunder. Den miljonte kunden i Sverige, Lovisa Nilsson från Örebro, som för närvarande studerar teckenspråk i Leksand, uppmärksammades häromdagen med blommor och en handdator av märket "Compaq Ipaq". Hon kommer att ingå i den pilotgrupp som redan under hösten får prova på den nya terminalens möjligheter. "Det är mycket glädjande att samtidigt som vi fått vår miljonte kund i vår svenska Internetbanksverksamhet också kan presentera resultatet av samarbetet med iAnywhere Solutions om utvecklingen av den nya mobila banktjänsten. Det innebär att alla våra internetbankskunder i början på nästa år bland annat kan göra överföringar betala räkningar och handla med fonder direkt över handdatorn "Compaq Ipaq" säger Håkan Nyberg, chef för Banken vi Internet på FöreningsSparbanken. "Det här nya sättet för våra kunder att nå banken är ett resultat av vårt arbete för att möta kundernas ökande krav på att kunna hantera sin ekonomi oavsett tid och plats, fortsätter Håkan Nyberg. Tillströmningen av kunder till våra Internetbankstjänster fortsätter i hög takt. Att det var en ung studerande som blev den miljonte kunden belyser det stora genomslag som användningen av den nya tekniken har i den yngre generationen. Det innebär dock inte att inte också äldre personer allt mer ser nyttan och bekvämligheten i att göra en del av sina bankärenden via Internet", säger Håkan Nyberg. För ytterligare information Roger Ståhl projektledare Banken via Mobilt Internet, tfn: 0709-99 43 23 eller roger.stahl@foreningssparbanken.se Eva Kristin Öhman, marknadschef FöreningsSparbanken via Internet, tfn: 08-585 913 62 eller eva-kristin.ohman@foreningssparbanken.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/03/20011003BIT00480/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/03/20011003BIT00480/bit0002.pdf