Gratis banktjänster för studenter

Gratis banktjänster för studenter FöreningsSparbanken erbjuder högskolestuderande över 18 år kostnadsfri tillgång till en heltäckande uppsättning av banktjänster. Här ingår anslutning till internetbanken, telefonbank med personlig service, bankkort med VISA-koppling och privatkontot med en av marknadens bästa inlåningsräntor, för närvarande 3,75 procent. Normalt pris för dessa tjänster är 525 kronor. "Studenterna är en viktig kundgrupp och de som har CSN-insättning hos FöreningsSparbanken får nu fri tillgång till våra bastjänster, som innehåller ett antal unika mervärden, till mycket konkurrenskraftiga villkor", säger Håkan Berg, chef för affärsutveckling inom FöreningsSparbankens kontorsrörelse. I paketet ingår också det s k e-kortet. Denna tjänst är FöreningsSparbanken ensam om och den möjliggör säkra kortbetalningar över Internet. Genom att e-kortet genererar ett tillfälligt engångskortnummer behöver kunden inte lämna ut sitt riktiga kortnummer på nätet, något som många upplever som riskfyllt. Med VISA-kortet kan man numera ta ut kontanter kostnadsfritt även utomlands inom EMU-området. Dessutom ingår en reseförsäkring om kortet använts för att betala resan. Till studenterbjudandet går det också att ansluta övriga tjänster som till exempel aktiehandel via internetbanken. "Vid behov av personlig rådgivning finns FöreningsSparbankens 540 kontor tillgängliga över hela landet. Och studenterna liksom alla våra övriga kunder är alltid välkomna in på bankkontoren för att diskutera sin ekonomi", betonar Håkan Berg. För ytterligare information: Håkan Berg, chef för affärsutveckling inom kontorsrörelse, tfn 08-585911 44 Mats Hansson, affärssystem inom kontorsrörelsen, tfn 08-585 918 03 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/28/20020828BIT00790/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/28/20020828BIT00790/wkr0002.pdf