Guldnyckel till Bankboken

Guldnyckel till Bankboken Bankboken tilldelades en Guldnyckel vid SWEDMA (Swedish Direct Marketing Association) och Sveriges Reklamförbunds årliga prisutdelning på Cirkus i går kväll. Priset för "Bästa integrerad kampanj" gick till FöreningsSparbankens BANKBOKEN med följande motivering; "Ett gigantiskt grepp för att samla hela privatekonomin i alla dess beståndsdelar blev till ett mästerverk i sin klass. Dessutom en väl integrerad kampanj där alla insatser tillsammans lett till ett suveränt resultat - 91% har sparat Bankboken, dessutom all-time-high i obs-värde bland bankens uppmätta kampanjer." Guldnyckeltävlingens syfte är att uppmuntra företag att använda och att stimulera reklambyråerna att producera idérik, kvalitativ och resultatorienterad direktkommunikation. Juryn bedömer helheten i kampanjen där kreativitet, originalitet, idéhöjd och resultat väger tyngst. I huvudjuryn ingick: Mats Holmberg- Ogilvy One, Mats Molander - Trampolin Reklambyrå, Birgitta Ragsdale - Almén Direkt, Jonas Enhage - Forsman&Bodenfors och Robert Lilja - SAS. För ytterligare information, kontakta gärna: Ivar Fransson, marknadschef FöreningsSparbanken, 070-677 4361 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/17/20000317BIT00970/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/2000/03/17/20000317BIT00970/bit0002.doc