Leksand utsedd till Årets Tillväxtkommun

Leksand utsedd till Årets Tillväxtkommun Leksands kommun har tilldelats det av FöreningsSparbanken, EuroFutures och Svenska Kommundirektörsföreningen instiftade 'Tillväxtpriset' för 1998. Priset delas ut i samband med Svenska Kommundirektörföreningens årsmöte i Stockholms Stadshus i dag kl 19.00. Priset består, utöver utnämningen till 'Årets Tillväxtkommun', av en studieresa till en tillväxtort i Europa, samt av Eurofutures medverkan vid ett lokalt tillväxtseminarium i kommunen. Ett 30-tal kommuner fanns med i den slutliga jurybedömningen. Av dessa fick, utöver segrande Leksands kommun, sex kommuner särskilda omnämnanden: Aneby Borlänge Karlskrona/Ronneby Mölndal Norrtälje Nässjö Juryns motiveringar i beslutet om 1998 års 'Tillväxtpris' framgår av bifogade kommuniké. FöreningsSparbanken AB Einar Frydén, informations- och pressansvarig, tfn 08-585 916 30, 0705-11 00 33 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/03/19/19990205BIT00360/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/03/19/19990205BIT00360/bit0002.pdf