Ny ränta FöreningsSparbankens fackliga Medlemslån

Ny ränta på FöreningsSparbankens fackliga Medlemslån Räntan på FöreningsSparbankens Medlemslån sänks för andra kvartalet 1998. Den nya räntan är 8,53 procent och gäller under perioden 1:a april till och med den 30:e juni 1998. Föregående kvartal var räntan 8,78 procent. Intresset för Medlemslånet är stort, under den senast 12-månadersperioden ökade utlåningen med cirka 18 procent. Medlemslånet ger många kunder möjlighet att bl.a. lösa kontokortsskulder och andra dyra krediter. Räntan på FöreningsSparbanken Medlemslån är marknadsanpassad och fastställs i början av varje kvartal till Stibor 90 dagar + 3,90 procentenheter. Det innebär att Medlemslånet har omkring tre procentenheter lägre ränta än andra banklån utan säkerhet. Inga avgifter tillkommer. Idag ändras även räntan på FöreningsSparbankens MedlemsBillån till 7,83 procent. Lånet introducerades i augusti 1995 och vänder sig till fackliga medlemmar som skall köpa ny eller begagnad bil. Även räntan på MedlemsBillånet är marknadsanpassad och fastställs första bankdagen varje månad till Stibor 90 dagar + 3,20 procentenheter. Ingen uppläggningsavgift tas ut och ej heller aviseringsavgift om kunden väljer automatisk betalning av lånet. För ytterligare information om Medlemslån: Maud Rodriguez-Forsgren, FöreningsSparbanken, tfn 08- 585 920 94 Erik Forsman, FöreningsSparbanken, tfn 08-585 916 02 För ytterligare information om MedlemsBillån: Stefan Wigström, FöreningsSparbanken Finans, tfn 08-585 933 42 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/04/01/19990205BIT00240/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/04/01/19990205BIT00240/bit0002.pdf