Ny ränta på Sparbankens fackliga Medlemslån

Ny ränta på Sparbankens fackliga Medlemslån Räntan på Sparbankens Medlemslån ändras marginellt för tredje kvartalet 1997. Under perioden 1 juli till och med 30 september 1997 blir räntan 8,25 procent. Den nya räntan är fortfarande bland de lägre sedan lånet introducerades i början av 1980-talet. Intresset för Medlemslånet är stort och växande. Under det senaste året har utlåningen ökat med 30 procent. Sparbankens Medlemslån ger många kunder möjlighet att bl a lösa kontokortsskulder och andra dyra krediter. Räntan på Sparbankens Medlemslån är marknadsanpassad och fastställs i början av varje kvartal till Stibor 90 dagar plus 3,90 procentenheter. Det innebär att Medlemslånet har omkring tre procentenheter lägre ränta än andra banklån utan säkerhet. Sparbanken tar inte ut några uppläggnings- eller aviseringskostnader. Idag ändras även räntan på Sparbankens fackliga MedlemsBillån till 7,55 procent. Lånet introducerades i augusti 1995 och vänder sig till fackliga medlemmar som behöver finansiera sitt bilköp. Även räntan på Sparbankens fackliga MedlemsBillån är marknadsanpassad och fastställs första bankdagen varje månad till Stibor 90 dagar plus 3,20 procentenheter. Sparbanken tar inte ut några uppläggningskostnader och vid automatisk betalning inte heller några aviseringskostnader. För ytterligare information: Maud Rodriguez-Forsgren, Organisationskundenheten, Sparbanken Sverige, telefon 08-790 20 94 Erik Forsman, Organisationskundenheten, Sparbanken Sverige, telefon 08-790 16 02 Bo Bergqvist, Sparbanken Finans, telefon 08-787 92 50 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1997/07/01/19990208BIT00580/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1997/07/01/19990208BIT00580/bit0002.pdf