Pressinbjudan till Almedalsveckan; Hur kan Sverige växa?

Seminarium under Almedalsveckan: Hur kan Sverige växa? Ett seminarium om förutsättningarna för tillväxt i olika regioner FöreningsSparbanken arrangerar under Almedalsveckan i Visby ett seminarium om förutsättningarna för tillväxt i olika regioner. Seminariet äger rum torsdagen den 8 juli kl 10 - 12.00 i Spegelsalen, Wisby Hotell och inleds samt avslutas av FöreningsSparbankens VD och koncernchef, Jan Lidén. I panelen medverkar: Kristina Axén-Olin, Stockholms oppositionsledare och Moderaternas andra vice ordförande Bertil Daniels, hemmansägare, centerpolitiker och f d kommunalråd i Leksands kommun Anna Ekström, SACO-ordförande, f d statssekreterare Krister Fingal, VD och koncernchef Faktab Finans, idag ett av de ledande finansbolagen i Sverige. Ingegerd Green, verksam med att befrämja tillväxt och konkurrenskraft i svensk industri Jan Lidén, VD och koncernchef i FöreningsSparbanken Sture Nordh, TCO-ordförande, f d statssekreterare Peter Nygårds, chef samhällskontakter FöreningsSparbanken, f d statssekreterare Anders Sundström, tillträdande VD i Folksam, f d statsråd, ledamot av Socialdemokraternas verkställande utskott Moderator är Greger Hatt Välkommen! För ytterligare information: Jesper Berggren, presschef FöreningsSparbanken, tfn: 0705-49 37 67 Lars Ericson, FöreningsSparbanken, tfn: 0705-38 38 26 Patrik Cedemar, FöreningsSparbanken, tfn: 0708-22 89 86 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/05/20040702BIT00110/wkr0001.pdf