Presskonferens i samband med Vårt Ekonomiska Läge

Presskonferens i samband med Vårt Ekonomiska Läge Den 19 mars hålls seminariet Vårt ekonomiska läge i Folkets Hus i Stockholm. Årets konferens markerar ett femtioårsjubileum. Det första Vårt ekonomiska läge hölls år 1948. Dessa seminarier har alltsedan dess samlat de viktigaste beslutsfattarna, forskarna och opinionsbildarna för debatter och anföranden kring samhällsekonomiska frågor. Vid årets konferens talar professor Assar Lindbäck under rubriken Det svenska experimenetet. The New Economy tas upp av visionären och författaren Dr Hazel Hendersson och professor W. Brian Arthur, Stanford University och Santa Fee Institute. Statsminister Göran Persson medverkar under en del av dagen och han kommer att tala om läget i Sverige och om Sveriges ekonomi. Det avslutande temat rör kommunerna och deras ekonomi. Är kommunal verksamhet en kris- eller framtidsbransch? Vad händer med den kommunala välfärden? Frågorna belyses av inrikesminister Jörgen Andersson som också deltar under en hearing och debatt med bl a Mats Johansson, kommunalråd i Karlskrona, Britta Rundström, kommunalråd i Helsingborg, Christer Asplund, Eurofutures och Inger Efraimsson, ordförande i SKTF. Dagen inleds och avslutas av Göran Collert, styrelseordförande i FöreningsSparbanken. Moderator är Helena Stålnert. Välkommen till presskonferens vid avslutningen av Vårt Ekonomiska Läge. Med undantag för statsministern kommer dagens talare att medverka vid presskonferensen. Tid: Torsdagen den 19 mars, kl 17.00 Plats: Folkets Hus i Stockholm, rum 204 För ytterligare information: Jesper Berggren, Kommunikationsenheten, tfn 08-585 924 78, 070-549 37 67 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/03/17/19990205BIT00390/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/03/17/19990205BIT00390/bit0002.pdf