Regionfinal i Toner för Miljoner, Malmö först ut

Regionfinal i Toner för Miljoner, Malmö först ut Efter lyckade länsfinaler runt om i hela Sverige är det nu dags för de tre regionfinalerna. Först ut är Malmö söndagen den 12 oktober. Regionfinalen hålls i Konserthuset mellan kl. 11.00 och 18.00. Fri entré. Över 600 körer och 17.000 körsångare anmälde sig till Svenska Mästerskapet i körsång, det första som någonsin genomförts i landet. Under september har länsfinaler arrangerats runt om i landet. Överallt har rapporterats om mycket framgångsrika arrangemang. I varje län korades tre vinnare, en i vardera av klasserna Barn & Ungdom, Special och Fri klass. Klassvinnarna går nu vidare till regionfinalerna i Malmö, Västerås respektive Sundsvall. Slutmålet är finalen den 15 november i Filadelfiakyrkan i Stockholm och den stora galakvällen i Globen samma dag. På söndag den 12 oktober är det dags för den första regionfinalen. Den hålls i Konserthuset i Malmö. Barn & Ungdomsklass tävlar mellan 11 och 13, Specialklass mellan 13.30 och 15.30, Fri klass mellan 16.00 och 18.00. Fri entré. Konferencier är Sixten Nordström. - Intresset för Svenska Mästerskapet i körsång har överträffat våra förväntningar, säger Gunnar Andersson, vVD Sparbanken Sverige. Söndagen den 19 oktober arrangeras sedan regionfinalerna i Västerås respektive Sundsvall. Föreningsbankens och Sparbankens stora körsatsning Toner för Miljoner sker i samarbete med Fristående sparbanker, Sveriges körer och med TV4. Toner för Miljoner presenteras närmare på www.sparbanken.se För ytterligare information: Gunnar Andersson, vVD Sparbanken Sverige, tfn 08-790 28 68 Claes Fagerström, Projektledare, tfn 08-790 10 71 Fred Sjöberg, Toner för Miljoner-kansliet, tfn 019-18 51 74 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1997/10/10/19990208BIT00370/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1997/10/10/19990208BIT00370/bit0002.pdf