Regionfinaler i Toner för Miljoner anordnas i Västerås och Sundsvall

De två avslutande regionfinalerna i Toner för Miljoner anordnas i Västerås och Sundsvall Efter lyckade länsfinaler runt om i hela Sverige är det nu dags för de tre regionfinalerna. I söndags hölls regionfinal i Malmö och nu på söndag den 19 oktober hålls de två avslutande regionfinalerna i Västerås och Sundsvall. Slutmålet är finalen den 15 november i Filadelfiakyrkan i Stockholm och den stora galakvällen i Globen samma dag. Regionfinalen i Västerås anordnas i Västerås Konsertsal kl. 11.00-20.15. Barn & Ungdomsklass tävlar mellan 11 och 13.45, Specialklass mellan 14.15 och 17.00, Fri klass mellan 17.30 och 20.15. Fri entré. Konferencierer är Helena Wessman, Maria Gage och Margit Eriksson. Regionfinalen i Sundsvall anordnas i Stadshussalongen kl. 11.00-19.30. Barn & Ungdomsklass tävlar mellan 11 och 13.30, Specialklass mellan 14.00 och 16.30, Fri klass mellan 17.00 och 19.30. Fri entré. Konferencier är Lars T Johansson. - Intresset för Svenska Mästerskapet i körsång har överträffat våra förväntningar, säger Gunnar Andersson, vVD Sparbanken Sverige. Regionfinalen i Malmö var mycket välbesökt och de deltagande körerna höll en hög klass. Segrade i Barn & Ungdomsklassen gjorde Köramellerna (dirigent Karin Fagius), i Specialklassen Hjo kyrkas ungdomskör (dirigent Mats Bertilsson) och i den fria klassen Mölndals kammarkör (dirigent Jan Ivar Blixt). Föreningsbankens och Sparbankens stora körsatsning Toner för Miljoner sker i samarbete med Fristående sparbanker, Sveriges körer och med TV4. Toner för Miljoner presenteras närmare på www.sparbanken.se För ytterligare information: Gunnar Andersson, vVD Sparbanken Sverige, tfn 08-790 28 68 Claes Fagerström, Projektledare, tfn 08-790 10 71 Fred Sjöberg, Toner för Miljoner-kansliet, tfn 019-18 51 74 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1997/10/17/19990208BIT00350/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1997/10/17/19990208BIT00350/bit0002.pdf