Regionfinalerna i Toner för Miljoner avgjort

Regionfinalerna i Toner för Miljoner avgjort Närmare 1000 körer och 35 000 körsångare har tävlat i länsfinaler och nu senast i tre regionfinaler i Sundsvall, Växjö och Örebro. Körerna har tävlat i Barn-, Ungdom-, Special-, och Fria klassen. Tävlingarna var mycket välbesökta och uppskattade. Följande körer går nu vidare i Svenska Mästerskapet i Körsång. I Barnklassen: Uppsala Musikklasser (åk 6), Brunnsbo Musikklasser (6-7) från Göteborg och Norrstrands Musikklasser (5-6), Karlstad. Ungdomsklassen: Decibel från Östersund, Koritsia - Lund och Muklafonerna från Västerås. I Specialklassen går följande körer vidare: Skellefteå kammarkör, VOCES- Jönköping och Hjo Kyrkas Ungdomskör. Fria klassen: Uppsala studentkammarkör, Svanholm Singers från Lund och DaCapo, Linköping. Finalen avgörs fredagen den 13 november 1998 på Musikaliska Akademien i Stockholm. Toner för Miljoner arrangeras i samarbete med FöreningsSparbanken, samverkande sparbanker, TV 4 och Sveriges körer. För ytterligare information: Annsofie Nyström, projektledare FöreningsSparbanken, tfn 08-58 59 31 22 Fred Sjöberg, Musikalisk ledare för Toner för Miljoner, tfn 019-18 51 74 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/10/08/19990204BIT00430/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/10/08/19990204BIT00430/bit0002.pdf