Seminarium under Almedalsveckan: Kan välfärden rehabiliteras?

Seminarium under Almedalsveckan: Kan välfärden rehabiliteras? FöreningsSparbanken arrangerar under Almedalsveckan ett seminarium om de sociala systemens förnyelse. Seminariet tar sin utgångspunkt i ett anförande av professor Assar Lindbeck under rubriken "Kan välfärdsstaten rehabiliteras?" Seminariet äger rum onsdagen den 9 juli kl 15.00 - 16.30, Spegelsalen, Wisby Hotell och inleds samt avslutas av FöreningsSparbankens VD och koncernchef Birgitta Johansson-Hedberg. I panelen medverkar: Assar Lindbeck, professor, Institute for International Economic Studies, IIES Ursula Berge, VD, Tankesmedjan Agora Eva Fernvall, förbundsordförande, Vårdförbundet Rolf Lundgren, analyschef, Riksförsäkringsverket Gunnar Wetterberg, samhällspolitisk chef, SACO Moderator är Bertil Jacobson, Direkt efter seminariet kl 17.00, ordnas en "Presspub" i Vinterträdgården på Wisby Hotell dit alla journalister är välkomna på öl, tilltugg och mingel med Birgitta Johansson-Hedberg och övriga paneldeltagare. Välkommen! För ytterligare information: Jesper Berggren,tf informationsdirektör och presschef FöreningsSparbanken, tfn: 0705-49 37 67 Lars Ericson, FöreningsSparbanken, tfn: 0705-38 38 26 Patrik Cedemar, FöreningsSparbanken, tfn: 0708-22 89 86 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/07/20030704BIT00580/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/07/20030704BIT00580/wkr0002.pdf