Sparbanksdagen blev en succé

Sparbanksdagen blev en succé! Över hela landet firades den 15 mars Sparbanksdagen på 550 lördagsöppna sparbankskontor. 250 000 sparbankskunder i alla åldrar kom till våra kontor för att delta i den lokala bankens aktiviteter, samt för att ta sig en kopp kaffe och diskutera sin ekonomi tillsammans med vår kunniga personal. - Årets upplaga av Sparbanksdagen blev den succé vi hade hoppats på, säger Ingvar Skeberg, Sparbanken Sveriges marknadschef. Detta är en tradition vi månar om eftersom det ger oss tillfälle att träffa våra kunder under andra former än normalt, och att visa dem vad vi menar med En bank nära dig och Hela folkets bank. Denna dag lanserades Sparbanken via Internet på Internet. Över 5 000 kunder anslöt sig till tjänsten under Sparbanksdagen. I samband med lanseringen erbjöd Sparbanken tillsammans med Telia alla Ekenkunder att på Sparbanksdagen få köpa ett Internetpaket för 395 kronor. På Sparbanksdagen fick våra kunder också en mängd andra fina erbjudanden och rabatter, bl.a. fick alla som tecknade SparLivs barn- och olycksfallsförsäkring en cykelhjälm och barn t.o.m. 12 år som började månadsspara minst 300 kronor i någon av Sparbankens fonder under Sparbanksdagen fick en innebandyklubba eller en ljudkassett. Dessutom var det kortbytardag. Om man böt upp sig från Minutenkort till Sparbankskort eller från Sparbankskort till Sparbankskort VISA så bjuder Sparbanken på årsavgiften t.o.m. 30/9 1997. Lokalt förekom även andra erbjudanden. För ytterligare information: Ingvar Skeberg, Marknadschef, 08-790 20 31, 070-574 97 97. Carolen Ytander, Informationschef, 08-790 24 78, 070-824 24 78. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1997/03/15/19990212BIT00520/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1997/03/15/19990212BIT00520/bit0002.pdf