Swedbank Markets institutionella depåtjänst topprankad för andra året i följd

Swedbank Markets institutionella depåtjänst topprankad för andra året i följd Swedbank Markets institutionella depåtjänst Custody får för andra året i följd högsta betyg i den ansedda facktidskriften Global Custodian. Därmed placerar sig Swedbank Markets främst bland de svenska bankerna. Den amerikanska facktidskriften Global Custodian är den ledande tidskriften inom internationell värdepappershantering. Tidskriften gör varje år internationella analyser i syfte att ranka bankernas depåhantering. Analyserna baseras på kundundersökningar där kunderna får svara på frågor om bankernas produkter, tjänster och servicenivå. Swedbank är i år den enda svenska bank som får det högsta betyget Top Rated. - Global Custodian är branschens viktigaste tidskrift och att bli top rated här är en av våra viktigaste målsättningar. Att vi för andra året i rad får högsta betyg visar att vår satsning på personlig service och flexibilitet uppskattas av våra kunder. Vi är den enda svenska leverantören av custody-tjänster som är kvalitetscertifierade under ISO 9002, vilket jag tror också har bidragit till vår framgång, säger Neal Meacham, chef Swedbank Markets Custody. Swedbank Markets Custody administrerar och förvaltar värdepappersdepåer för svenska och utländska finansiella institutioner. Kunderna utgörs främst av fondförvaltare, försäkringsbolag, banker, fondkommissionärer och företag. Depåtjänsten får särskilt högt betyg vad gäller likvid- och leveranstjänster, dedikation/engagemang och valuta för pengarna. Marknadsvärdet på förvarade papper uppgår till cirka 600 miljarder svenska kronor. Swedbank Market Custody hanterar värdepapper på mer än 40 marknader. För ytterligare information, kontakta: Neal Meacham, chef Custody, Swedbank Markets, tel. 08-585 934 91. E-post neal.meacham@swedbank.com Christer Cragnell, chef Operations, Swedbank Markets, tel. 08-585 921 18. E-post christer.cragnell@foreningssparbanken.se Länk till Global Custodian: http://www.assetpub.com/gc.html ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/30/20011030BIT00330/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/30/20011030BIT00330/bit0001.pdf