Toner för Miljoner - En galakväll i Globen

Toner för Miljoner - En galakväll i Globen Lördagen den 14 november blir det Galakväll i Globen. En storslagen musikfest med en mängd spännande musikaliska möten och en för kvällen speciellt sammansatt 3.000 mannakör! Stockholm Sinfonietta backar upp den stora kören och kvällens gäster; Carola Sögaard, Jan Malmsjö, Niklas Strömstedt, Lisa Nilsson, Janne Schaffer, The Real Group, kören Scatcats samt gospelsångerskan Carol Dennis från USA. Programledare är Ebba Blitz-Osvald. Bakom Toner för Miljoner står FöreningsSparbanken och de samverkande sparbankerna. Det är en satsning på körsången, en av landets bredaste folkrörelser med över 600.000 utövare runt om i landet. Toner för Miljoner startade i mars 1997 och har ingen motsvarighet någonstans i världen, även om företeelsen numera röner stort internationellt intresse. Projektet Toner för Miljoner rymmer dessutom mästerskapet i körsång. Körer från hela landet har under året tävlat i läns- och regionfinaler och hittills har Kör-SM engagerat närmare 1.000 körer och 35.000 körsångare. Kvällen innan Globengalan avgörs Toner för Miljoner - Final i Kör-SM 1998 på Musikaliska Akademien i Stockholm. Köråret avslutas med den stora Galakvällen i Globen den 14 november kl. 19.30. Toner för Miljoner arrangeras i samarbete med FöreningsSparbanken, samverkande sparbanker, TV 4 och Sveriges körer. För ytterligare information kontakta gärna, Claes Fagerström, FöreningsSparbanken telefon 08-58 59 10 71 eller mobil: 0705-601 860. Fred Sjöberg, Musikalisk ledare för Toner för Miljoner tel: 019-18 51 74 eller mobil: 0705-664 677. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/10/02/19990204BIT00420/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/10/02/19990204BIT00420/bit0002.pdf