• Forestlight/

BOKSLUTSKOMMUNIKÉ, 1 JANUARI – 31 DECEMBER 2013 FORESTLIGHT ENTERTAINMENT AB (publ), ORG.NR. 556668-3933

Koncernen

• Nettoomsättningen blev 12 975 TSEK (22 478) under kvartalet och 51 200 TSEK (86 064) under januari-december.
  • Resultat före av- och nedskrivningar (EBITDA) blev 1 431 TSEK (-17 422) under kvartalet och -8 292 TSEK (-19 681) under januari-december.
  • Rörelseresultatet (EBIT) uppgick till 249 TSEK (-45 227) under kvartalet och -30 598 TSEK (-63 470) under januari-december.
  • Likvida medel i koncernen uppgick per balansdagen till 6 613 TSEK (4 526) vilket inkluderar en förskottsbetalning om 2 139 TSEK från kund till dotterbolaget Fido.
  • Kontrollstämma 2 avhölls i moderbolaget den 4 december 2013. Det egna kapitalet var återställt och stämman fattade ett enhälligt beslut om fortsatt drift.
  • Koncernen saknar idag kapital och likviditet för den kortsiktiga och långsiktiga finansieringen. Styrelsen fortsätter arbetet med att söka lösa bolagets finansiering för att säkerställa fortsatt drift och utveckling.

väsentliga händelser efter rapportperiodens utgång

• Moderbolaget har i slutet av rapportperioden lagt fram ett underhands-ackordsförslag som inte godtogs av alla fordringsägarna, till följd av detta kunde underhandsackordet inte genomföras. Efter rapportperioden har moderbolaget därför ansökt om formell rekonstruktion, vilket bifölls av Stockholms Tingsrätt den 3 mars 2014. En lyckad rekonstruktion i moder-bolaget är en förutsättning för att kunna finansiera den fortsatta verksam- heten.
  • Efter rapportperiodens slut har ett krav om tilläggsköpeskilling om ca 3 MSEK avseende verksamhetsåret 2011 i Noble Entertainment riktats mot moderbolaget. Styrelsens uppfattning är att kravet är oskäligt.
  • Dotterbolaget Fido avslutade den rekonstruktion som inleddes i juni 2013. Beslutet har vunnit laga kraft den 17 mars 2014.

Tel. 46 (0) 8 660 43 30

Hemsida: www.forestlight.se

Om Forestlight Entertainment:

Forestlight Entertainment är ett svenskt underhållningsbolag. I koncernen ingår bl.a. studioverksamheten där produktion av datoranimerad film utgör den primära verksamhetsgrenen. Fido är en av Skandinaviens största och mest välrenommerade animations- och visualeffects-studios och har hela världen som sitt arbetsfält. Bolagets aktier är upptagna till handel på NASDAQ OMX First North. Mangold Fondkommission AB, telefon 08- 503 015 50, är Bolagets Certified Adviser och likviditetsgarant.