• Forestlight/

DELÅRSRAPPORT, 1 JANUARI – 30 JUNI 2014  FORESTLIGHT ENTERTAINMENT AB (publ), ORG.NR. 556668-3933

APRIL - JUNI 2014

• Stockholms Tingsrätt fattade beslut den 18 juni att förlänga Moderbolaget Forestlight Entertainment rekonstruktionstid med 3 månader. En lyckad rekonstruktion i moderbolaget är en förutsättning för att kunna finansiera den fortsatta verksamheten.
  • Det krav om tilläggsköpeskilling om ca 3 MSEK avseende verksamhetsåret 2011 i Noble Entertainment som riktades mot moderbolaget i början av rapportperioden kvarstår inte längre. Ett utomstående bolag som ägs av styrelseledamöterna Annika Torell Österman och VD Peter Levin har övertagit fordran avseende Forestlights skuld om 1,8 MSEK avseende köpeskilling för förvärvet av Noble Entertainment för att undvika en långtgående tvist som hotade rekonstruktionsprocessen och möjligheten att nå en ackordsuppgörelse.
  • Årsstämman biföll styrelsens förslag om en försäljning av aktierna i Dog Pound AB, som i sin tur äger 100% av aktierna i AB Fido Film Stockholm, till styrelseledamoten och tillika VD Peter Levin samt styrelseledamoten Annika Torell Österman. Överlåtelsen av aktierna är ännu inte verkställd.
  • Koncernen saknar idag kapital och likviditet för den långsiktiga finansieringen. Styrelsen fortsätter arbetet med att söka lösa bolagets finansiering för att säkerställa fortsatt drift och utveckling.
  • Nettoomsättningen blev 3 868 TSEK (9 487) under kvartalet och 10 326 TSEK (29 741) under januari-juni.
  • Resultat före av- och nedskrivningar (EBITDA) blev -769 TSEK (-2 585) under kvartalet och -1 389 TSEK (-6 308) under januari-juni. Resultatet inkluderar en ackordsvinst om 3 107 TSEK bokförd under andra kvartalet.
  • Rörelseresultatet (EBIT) uppgick till -1 158 TSEK (-8 369) under kvartalet och -2 166 TSEK (-21 634) under januari-juni. Resultatet inkluderar en ackordsvinst om 3 107 TSEK bokförd under andra kvartalet.

Väsentliga händelser efter rapportperiodens utgång

·         Inga väsentliga händelser finns att rapportera efter rapportperiodens utgång.

Tel. 46 (0) 8 660 43 30

Hemsida: www.forestlight.se

Om Forestlight Entertainment:

Forestlight Entertainment är ett svenskt underhållningsbolag med fokus på utveckling av innehåll för film-, TV- och spelindustrin. Bolagets aktier är upptagna till handel på NASDAQ OMX First North. Mangold Fondkommission AB, telefon 08- 503 015 50, är Bolagets Certified Adviser och likviditetsgarant.