Inbjudan till seminarium i Almedalsveckan: ”Svenska företag behöver rättssäkra skatter”

Varje år tvingas rättslösa företagare i konkurs. De anklagas oskyldigt för skattefusk. Att försöka få rätt mot Skatteverket är en komplicerad och kostsam process som oftast redan från början är dömd till att misslyckas. Den bristande rättssäkerheten slår hårt mot företagandet i Sverige.

Datum och tid: Tisdagen den 30 juni, klockan 10.30-12.00

Plats: Sävesalen, Gotlands museum, Mellangatan 19, Visby

Moderator: P J Anders Linder, politisk chefredaktör på Svenska Dagbladet

Medverkande: Camilla Littorin, förbundssekreterare på FöretagarFörbundet Robert Gidehag, vd för Skattebetalarnas Förening Anti Avsan (M), ledamot i civilutskottet, Ulrika Bengtsson, Skatteverkets rättsavdelning Per Bolund (MP), ledamot i näringsutskottet Jörgen Johansson (C), ledamot i skatteutskottet Urban Larsson, jurist på Skattebetalarnas Förening Elias Melki, vd för Melki Städ AB Maryam Yazdanfar (S), suppleant i justitieutskottet