Pressinbjudan från Företagarna

Pressinbjudan från Företagarna Den 17 till 19 augusti bjuder Företagarna in riksdagsmän från alla partier till en rundresa för att träffa Västra Götalands entreprenörer. Var fjärde företagare är född på 40-talet. Inom 10 år kommer bortåt 180 000 av Sveriges småföretag att stå inför att byta ägare. Av dess förväntas över 90 000 att misslyckas. Det innebär att 160 000 arbeten försvinner. Målet med studieresan är att genom möten med företagare erbjuda fördjupade kunskaper om de hinder som ett småföretag som står inför ägarskiften upplever och hur dessa kan underlättas. Resan inleds med en pressträff där Företagarnas ordförande Salvatore Grimaldi och VD Gunvor Engström välkomnar riksdagsmännen till Västra Götaland, klockan 10:00 på Landvetter Airport Hotel 17 augusti. Journalister är välkomna att följa med på hela eller delar av studieresan. Både Salvatore Grimaldi och Gunvor Engström kommer att vara tillgängliga under hela 17 augusti. Anmälan till: Cecilia Wassaether, presschef, 070-492 21 21 Programmet i sin helhet bifogas tilllsammans med rapporten Vem vill ta över? För mer information, kontakta: Cecilia Wassaether, presschef Företagarna, 070-492 21 21 Företagarna är Sveriges största företagarorganisation med 80 000 företagare i över 300 lokala nätverk, 21 regioner och 20-talet branschförbund. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/10/20040810BIT20130/wkr0001.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/10/20040810BIT20130/wkr0003.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/10/20040810BIT20130/wkr0004.pdf