Rullande reavinster en ljusglimt i mörkret

Rullande reavinster en ljusglimt i mörkret - Att öka tillgången på riskvilligt kapital genom att skjuta upp reavinstbeskattningen för privatpersoner som vill satsa på nya företag är ett viktigt steg mot bättre förutsättningar för fler nystarter. Förslaget från de Neergaard borde ha innehållit mer av denne typ utav företagsfrämjande nytänkande. Det är sådant Sverige behöver, säger Företagarnas VD Gunvor Engström i en kommentar till Claes de Neergaards förslag för bättre såddfinansiering för svenska företag. - Rullande reavinster ger både den privata investeraren möjlighet till avkastning samtidigt som det fyller ett stort behov av mer riskkapital för nystartade företag, säger Gunvor Engström. - I Sverige fattas det ett segment av många små privatinvesterare som kompletterar rikskapitalmarknadens offentliga innovationssatsningar och redan etablerade riskkapitalister. De Neergaards förslag på uppskjuten reavinstbeskattning vid nyinvestering är ett bra förslag för att börja bygga upp denna grupp av småskaliga men nödvändiga investerare, säger Gunvor Engström. För ytterligare information eller frågor kontakta: Cecilia Wassaether, Press- och Informationskontakter Företagarna Tfn: 08-406 17 64 Företagarnas pressjour kvällar och helger: Tfn: 070-615 00 48 Företagarna är Sveriges största företagarorganisation med 80 000 företagare i över 300 lokala nätverk, 21 regioner och 20-talet branschförbund. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/01/20040701BIT20590/wkr0001.pdf