Report this content

Malmö Aviation uppgraderar flygplansflottan samt betalar ut 20 miljoner i vinstdelning till personalen Fredagen den 24 april rullar det första av Malmö Aviations flygplan ut ur hangaren efter en omfattande uppfräschning.

- Jag glädjer mig åt att våra kunder nu får börja ta del av denna, för oss, stora investering, säger Bengt Roswall, VD på Malmö Aviation.
- Vi satsar drygt 40 miljoner kronor på denna uppgradering av våra flygplan och jag är övertygad om att våra kunder kommer att gilla den nya "looken". All inredning i kabinen är utbytt och den nya, ljusare färgskalan känns väldigt fräsch, fortsätter Bengt Roswall.

Under sommaren kommer ytterligare tre flygplan att genomgå samma förbättringsprogram och efter första kvartalet 2010 kommer alla bolagets flygplan att ha fått sitt nya utseende. Flygbolaget har eftersträvat att hitta lättare material och har på så sätt lyckats minska flygplanets totalvikt och därmed bränsleförbrukningen. Malmö Aviation gjorde 2008 ett resultat på en bit över 100 Msek och via bolagets vinstdelningsprogram går drygt 20 miljoner tillbaka till personalen.
- Det känns oerhört bra att alla mina kollegor som bidragit så starkt till våra framgångar nu får en dryg månadslön extra baserat på vårt goda resultat, avslutar Bengt Roswall.

Bilder på det uppgraderade flygplanet bifogas detta pressmeddelande.

För ytterligare information kontakta: Bengt Roswall, VD Malmö Aviation 070-688 2785 Olof Löfgren, presskontakt Malmö Aviation 070-203 3182

Läs mer om Malmö Aviation på www.malmoaviation.se

Om Malmö Aviation Malmö Aviation är Sveriges näst största flygbolag och ingår i Braathens Aviation-koncernen. Flygplansflottan består av nio moderna jetflygplan av typen RJ100 och bolagets huvudverksamhet är inrikes linjetrafik från cityflygplatsen Stockholm- Bromma Airport till Malmö, Göteborg och Umeå. Företaget utför också charterflygningar till över 60 europeiska destinationer. 2008 flög man 1.200.000 passagerare och omsatte 1,5 miljarder kronor. Antal anställda är ca 550. Under flera år har Sveriges affärsresenärer utsett Malmö Aviation till "Bästa Flygbolag" (vinnare av Business Travel Award) och Sveriges resebyråanställda har valt bolaget till "Bästa Inrikes Transportbolag" (vinnare av Grand Travel Award) sammanlagt nio gånger.