FOREX Banks vd, Anders Scherlund, lämnar sin befattning och banken den 03 maj 2017.

Det är en enig styrelse som, i gott samförstånd med Anders, har kommit fram till att bankens utveckling, på en bank- och finansmarknad i snabb förändring, behöver ett nytt ledarskap.

– Anders Scherlund har hjälpt FOREX Bank att identifiera bankens riktning och behov av utveckling. Styrelsen har i samråd med Anders kommit fram till att en ny vd ska ta över och driva igenom förändringarna, säger bankens ordförande Beth Friberg.

Bo Lagergren, ledamot i styrelsen med ett förflutet inom bl.a. ICA Banken, tillträder som tillförordnad vd till dess att rekryteringen av en ny vd är klar.

– En dialog pågår med två kandidater. Det är än så länge för tidigt att förutsäga vad det resulterar i, men hela styrelsen är naturligtvis angelägen att komma i mål med rekryteringsprocessen så snart som möjligt, säger Beth Friberg.

Denna information är sådan information som FOREX Bank AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedan kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 03 maj 2017 kl. 11.15 CET.

För frågor eller ytterligare information, kontakta:
Beth Friberg, ordförande, beth@forex.se , +46 70 5892002
Lars O Anderson, vice ordförande, lars.o.anderson@gmail.com , +46 73 3515917

FOREX Bank är sedan starten 1965 Nordens marknadsledare på resevaluta. Sedan 2003 erbjuder vi också enkla banktjänster som inlåning, utlåning, betalningsförmedling, kassaservice samt bank- betal- och kreditkort. FOREX Bank finns på 130 centralt belägna platser i hela Norden, på www.forex.se och 0771-22 22 21. Kundservice har öppet mån-fre 8–20 och lör-sön 10–14.

Om oss

FOREX Bank är sedan 1965 Nordens marknadsledare på resevaluta. Sedan mitten av år 2003 erbjuds även ett växande utbud av andra banktjänster; inlåning, utlåning, betalningsförmedling, kassaservice samt kredit- och betalkort. FOREX Bank finns på över 130 centralt belägna platser över hela Norden och på www.forex.se och 0771‑222221.