Dial - Sveriges bästa och mest kompletta nätplats!

Dial - Sveriges bästa och mest kompletta nätplats! Dial vann, i konkurrens med bland andra IKEA, PPM, Smilmer och Svenska Spel, eService Awards pris för bästa kundservice på webben. Juryn har bedömt 120 nätplatser med avseende på möjligheter till självhjälp, utbud av olika tjänster samt design av kundservicefunktioner. Totalt har ett tjugotal funktioner värdesatts. Dessutom har designen bedömts efter hur lätt det är att nå olika typer av funktioner. Juryn nominerade IKEA, PPM, leksakssiten Smilmer, Svenska Spel och Dial. Motiveringen till Dials första pris lyder: "Ett stort utbud av självhjälpstjänster i kombination med olika möjligheter till personlig service som alltid är lätt att nå oavsett var man befinner sig på siten. Kundservice har fått en central placering. En smakfull design och en klar logik bakom varje knapptyckning. Dial får sina besökare att känna att det här med försäkringar är enkelt. Sveriges bästa och mest kompletta webb ur ett kundperspektiv." Dials försäkringsportfölj ingår sedan 2000 i If Skadeförsäkring. - Inom Dial har man på ett medvetet och konsekvent sätt arbetat med kundfokus när nättjänsten har utvecklats. Utmärkelsen till Dial är ett bevis på att det har lyckats. Dessa erfarenheter kommer nu hela If till del när vi fortsätter vår fokuserade internetsatsning, säger Bo Ingemarson vd för If. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/23/20010223BIT00670/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/23/20010223BIT00670/bit0001.pdf

Om oss

Försäkringsbolaget If är Nordens ledande skadeförsäkringsbolag med cirka 3,6 miljoner kunder i Norden och Baltikum. Antalet anställda är 6 700. If ingår i finanskoncernen Sampo Plc.