If satsar på nytt produktionssystem

If satsar på nytt produktions-system för moderna företags-produkter Tillsammans med det kanadensiska IT-företaget CGI bygger If Nordens modernaste försäkringssystem för företagsprodukter. Systemet ger förutsättningar för effektiv e-handel och för kvalificerad internetservice till kunderna. Dessutom ger de nya pannordiska produkterna och systemet en möjlighet att snabbt realisera nordiska skalfördelar. Under år 2000 genomfördes designen. Nu ska det nya systemet implementeras och i början på år 2002 kommer de första kunderna att få sina nya, förenklade, försäkringar. - Vi får ett mycket kvalificerat system som ger oss möjlighet att mer aktivt erbjuda service över internet. Dessutom kan vi förenkla våra företagsförsäkringar och även snabbt tillämpa lösningar som är gemensamma för hela Norden, säger Ifs vd Bo Ingemarson. CGI är ett kanadensiskägt IT-konsultföretag med över 10 000 anställda med verksamhet i över 20 länder. För ytterligare information kontakta: Torbjörn Magnusson Produktchef Företag Tel 08-788 11 07 Mobil 070-6465021 eller Helena Dyrssen Koncernkommunikation Tel 08 - 788 23 35 Mobil 070-529 23 35 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/05/20010205BIT00450/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/05/20010205BIT00450/bit0002.pdf

Om oss

Försäkringsbolaget If är Nordens ledande skadeförsäkringsbolag med cirka 3,6 miljoner kunder i Norden och Baltikum. Antalet anställda är 6 700. If ingår i finanskoncernen Sampo Plc.