Leif Victorin och Bengt Åke Fagerman - nya ledamöter i If Skadeförsäkring Holdings styrelse Till nya ledamöter i If Skadeförsäkring Holding AB har Leif Victorin och Bengt Åke Fagerman utsetts. De ersätter Ulf Spång och Magnus Ohlsson. Leif Victorin är tillförordnad vd i Skandia och ledamot i Skandias styrelse. Bengt Åke Fagerman är vice vd i Skandia Liv. Sedan tidigare ingår Kari Stadigh, ordförande (Sampo), Odd Arild Grefstad (Storebrand), Markku Hyvärinen (Varma-Sampo), Peter Johansson (Sampo), Idar Kreutzer (Storebrand) och Patrick Lapveteläinen (Sampo) i If Skadeförsäkring Holdings styrelse. Caroline Rosén, chef Investerarrelationer + 46 70 589 00 37, +46 70 589 00 37 Helena Dyrssen, informationschef + 46 8 788 233 5, +46 70 529 23 35 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/03/20031103BIT00250/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/03/20031103BIT00250/wkr0002.pdf

Om oss

Försäkringsbolaget If är Nordens ledande skadeförsäkringsbolag med cirka 3,6 miljoner kunder i Norden och Baltikum. Ifs premieinkomst uppgick år 2014 till drygt 42 miljarder svenska kronor och antalet anställda är 6 700. If ingår i finanskoncernen Sampo Plc.