Fortnox förvärvar rättigheterna till molnbaserade löneprogram av Datavara

Fortnox har slutfört ett avtal med Datavara AB, där Fortnox kommer att förvärva rättigheterna till Fortnox molnbaserade löneprogram. Datavara AB är en ledande leverantör av programvara för personaladministration, och har utvecklat Fortnox löneprogram från början.

- Vi har haft ett mycket bra samarbete med Datavara under åren. De har tillsammans med oss utvecklat Fortnox molnbaserade löneprogram från grunden. Vi har under många år fått ta del av deras expertis, men vi växer som bolag och det är nu dags att äga rättigheterna själva. Vi vill öka takten och kunna leverera ännu bättre lösningar, både till företagare och redovisningskonsulter. Löneprogrammen är strategiskt viktiga produkter i vårt sortiment, och vi är väldigt glada över att nu samla all utveckling under vårt eget tak, säger Nils Carlsson, VD på Fortnox.

Fortnox Lön lanserades 2010 och finns sedan hösten 2016 i två olika varianter, Fortnox Lön och Fortnox Lön Plus. I Fortnox Lön sköter företaget enkelt sin lönehantering själva eller i samarbete med sin redovisningsbyrå. De anställda kan enkelt rapportera sina avvikelser via Fortnox Lön Personlig. Fortnox Lön är integrerat med Fortnox Bokföring och andra program i Fortnox. Via Fortnox API integreras Fortnox Lön enkelt med för- och eftersystem.

Nils Carlsson, VD Fortnox

076-644 77 00, nils.carlsson@fortnox.se

Med 170 000 kunder är Fortnox Sveriges ledande leverantör av molnbaserade lösningar för ekonomi och administration för mindre företag, föreningar, skolor och redovisningsbyråer. Kunderna abonnerar på programmen och betalar en månatlig avgift per användare och programmodul. Fortnox, grundat 2001, har 189 anställda i koncernen och huvudkontor i Växjö. Aktien är upptagen till handel på NGM Nordic MTF. För ytterligare information se www.fortnox.se

Taggar: