• Fortnox AB/

Fortnox har noterat att styrelseledamoten Olof Hallrup utreds för misstanke om insiderbrott i Fortnox AB

Bolaget har noterat denna händelse som skall ha hänt i mars 2016 och följer utvecklingen, säger Torbjörn Gunnarsson, styrelseordförande Fortnox AB. I nuvarande skede kan inte bolaget ge någon kommentar. Om vi ombeds kommer vi att samarbeta fullt ut med berörda myndigheter.

Torbjörn Gunnarsson, styrelseordförande Fortnox

+46 70 486 1718 tor.gunnarsson@gmail.com

Med 191 000 kunder är Fortnox Sveriges ledande leverantör av molnbaserade lösningar för ekonomi och administration för mindre företag, föreningar, skolor och redovisningsbyråer. Kunderna abonnerar på programmen och betalar en månatlig avgift per användare och programmodul. Fortnox, grundat 2001, har 211 anställda i koncernen och huvudkontor i Växjö. Aktien är upptagen till handel på NGM Nordic MTF. För ytterligare information se www.fortnox.se