Fortnox tecknar avtal med Handelsbanken

Fortnox har tecknat ett avtal med Handelsbanken som innebär att Fortnox blir leverantör av molnbaserad bokföring, fakturering och löneadministration till Handelsbankens företagskunder i Sverige.

- Fortnox och Handelsbanken har skapat en plattform för företagskunder där de kan hantera all sin ekonomi och administration under ett tak. Vi ser fram emot att bidra till att ge Handelsbankens kunder ett enkelt sätt att arbeta digitalt som gör att de kan frigöra tid och fokusera på sin kärnverksamhet, säger Nils Carlsson, vd på Fortnox.

Med start i slutet av 2017 får Handelsbankens företagskunder möjlighet att använda Fortnox molnbaserade lösningar till exempel bokföring, löneadministration och fakturering direkt i Handelsbankens internet- och mobilbank. Det gör det möjligt för företagskunder att använda automatiserade funktioner och på så sätt sköta sitt företag på ett smidigare och effektivare sätt.

Nils Carlsson, vd Fortnox

076-644 77 00, nils.carlsson@fortnox.se

Med 170 000 kunder är Fortnox Sveriges ledande leverantör av molnbaserade lösningar för ekonomi och administration för mindre företag, föreningar, skolor och redovisningsbyråer. Kunderna abonnerar på programmen och betalar en månatlig avgift per användare och programmodul. Fortnox, grundat 2001, har 189 anställda i koncernen och huvudkontor i Växjö. Aktien är upptagen till handel på NGM Nordic MTF. För ytterligare information se www.fortnox.se

Taggar: