Ny VD för Fortnox Försäkring

Fortnox Försäkring, som är ett affärsområde inom Fortnox-koncernen, har anställt Åsa Andersson som VD. Hon kommer att leda och accelerera arbetet med att erbjuda digital försäkringsförmedling till alla Sveriges småföretagare. Åsa har en gedigen erfarenhet från ledarroller inom framförallt bank, försäkring och retail.

- Jag hälsar Åsa varmt välkommen till Fortnox. Hon kommer bidra starkt till att bygga vår verksamhet konkurrenskraftig, med ett stort fokus på nytänkande, tillsammans med sina medarbetare, säger Nils Carlsson, Fortnox VD.

Digital försäkringsförmedling är efterfrågat av Fortnox kunder och är en viktig pusselbit i Fortnox löfte om att vara Småföretagens bästa vän.

Åsa Andersson tillträder rollen som VD för Fortnox Försäkring den 1 januari 2018.

Nils Carlsson, vd Fortnox

076-644 77 00,  nils.carlsson@fortnox.se

Med 191 000 kunder är Fortnox Sveriges ledande leverantör av molnbaserade lösningar för ekonomi och administration för mindre företag, föreningar, skolor och redovisningsbyråer. Kunderna abonnerar på programmen och betalar en månatlig avgift per användare och programmodul. Fortnox, grundat 2001, har 211 anställda i koncernen och huvudkontor i Växjö. Aktien är upptagen till handel på NGM Nordic MTF. För ytterligare information se  www.fortnox.se