Vi fortsätter sätta priserna tillsammans

Report this content

Fortum Värme har fått förlängt medlemskap i Prisdialogen, ett system för att stärka kundernas ställning och ge stabila, förutsägbara och öppna värmepriser.

- Vi ska fortsätta att utveckla våra priser i dialog med våra kunder. Det är helt självklart och naturligt för oss som lokalt företag med ambitionen att skapa ett hållbart Stockholm, tillsammans med stockholmarna, säger Niclas Åkerlund, Fortum Värmes marknadsdirektör.

Prisdialogen är en modell som innefattar både lokal dialog och central prövning av prisändring på fjärrvärme. Riksbyggen, SABO och Energiföretagen Sverige har tagit fram den tillsammans, utifrån övertygelsen att en fungerande värmemarknad kräver välinformerade kunder och leverantörer som öppet redovisar hur de ändrar sina priser.

Fjärrvärmeföretag måste ansöka om medlemskap genom att visa hur de för dialog och förankrar prisförändringar med sina kunder och varje år måste man ansöka om att få medlemskapet förlängt. Fortum Värme har varit medlem sedan år 2015.

- I år har fler kunder än någonsin engagerat sig i våra samråd och samtal. Det är verkligen värdefullt för oss och vår nya prismodell hade inte blivit lika bra utan alla kloka synpunkter, säger Niclas Åkerlund.

Läs mer om Prisdialogen.

Om du har frågor, hör av dig till:
Jonas Collet, Fortum Värmes presschef, jonas.collet@partners.fortum.com eller Fortum Värmes presservice på 020 – 30 20 40.

Här finner du våra pressfoton.

Fortum Värme skapar energin i framtidens städer
Fortum Värme skapar ett behagligt inomhusklimat till boende och verksamma i Stor-Stockholm. Det lokala energibolaget producerar resurseffektiv fjärrvärme, fjärrkyla och el och ägs till lika delar av Fortum och Stockholms stad. Tillsammans med kunder och stockholmare har Fortum Värme bidragit till att Stockholm räknas som en av världens mest hållbara huvudstäder.

Taggar: