Microsoft väljer Frametwists utbildningsfilmer inför lansering av nya Office 2010

Report this content

Microsoft Sverige har valt Frametwist som leverantör av utbildningsfilmer inför lanseringen av nya Microsoft Office 2010. Det strategiska uppdraget innefattar framtagandet av 25 stycken Kom-i-gång filmer för att stärka lanseringen av Microsoft Office 2010.

Filmerna finns tillgängliga på www.microsoft.se/office2010demo. Klicka på länken för komma direkt till filmerna  och nyheterna om Office 2010.

Ny teknik för utbildning
Filmerna baseras på en ny teknik där två filmer syns samtidigt i en traditionell mediaspelare. På så vis får användaren möjlighet att behålla den personliga kontakten med presentatören och kan samtidigt lätt följa det som visas på skärmen. Filmtekniken är ny på konsumentmarknaden och använder dubbla fönster av pedagogiska skäl.

-Vi har valt Frametwist för att deras teknik är ett fantastiskt sätt att snabbt lära sig Microsofts produkter på nolltid. Användaren kan starta, stanna, repetera efter eget tycke med ett enda klick. Dessutom har Frametwist en mycket bra pedagogisk lösning samt de kan våra produkter, säger Eva Fors, affärsområdeschef på Microsoft Sverige AB.

-Vi har tidigare arbetat med Microsoft och ser fram emot att kunna fortsätta leverera snabba och moderna utbildningsfilmer för att stötta marknadsintroduktionen av Office 2010, säger Robert Hellman, VD på Frametwist. Förutom att användaren nu kan snabblära sig Office 2010 så har vi även tagit fram en lösning som fungerar på de flesta mobiler. Det formatet fungerar eftersom filmerna är korta och effektiva, i snitt 1-3 minuter. Ju snabbare man kan lära sig något nytt desto större nytta för användaren.

Release
De 25 Kom-i-gång-filmerna innefattar de viktigaste nyheterna i Office 2010 och är tillgängliga på
www.microsoft.se/office2010demo. Filmerna erbjuds gratis till både partners, företagskunder och konsumenter.

Fullständiga Office 2010 utbildningar från Frametwist, ett svenskt företag
Frametwist tillhandahåller fullständiga utbildningspaket till både företag och konsumenter via utbildningsportalerna
http://eutbildning.frametwist.com och http://partner.frametwist.com. Användaren har tillgång till utbildningsfilmer för såväl Office 2010, Windows 7 och Office 2007 samt övningar. Användaren kan när som helst  starta, stanna och repetera filmerna allt efter behov och har möjlighet att testa sina kunskaper ett valfritt antal gånger via kunskapstest. Utbildningar finns på både svenska och engelska. De kostar under hundralappen för en månads fri tillgång till allt material i portalen för en konsument.

För mer information, vänligen kontakta:
Annika Hegardt, grundare av Frametwist AB, telefon 031-15 98 00 alt. 070-968 91 57, annika.hegardt@frametwist.com
Eva Fors, affärsområdeschef på Microsoft Sverige AB, telefon 08-752 56 00,  eva.fors@microsoft.com

Om Frametwist
Frametwist bildades 2007 och producerar produktlanserings- och utbildningsfilmer åt internationella företag. Bolaget har kontor i Sverige och USA. Kunder inkluderar Microsoft, Handelsbanken, Skandiabanken, DHL, Abbott, Telenor och Schenker med flera. För mer information, www.frametwist.com.

Om Microsoft
Microsoft (Nasdaq “MSFT”) grundades 1975 och är världsledande inom programvara, tjänster och lösningar som hjälper människor och företag att nå sin fulla potential.

Taggar: