Dallasia LLC i USA lägger order på Freedesk Lite-bord

Freedesk AB (”Freedesk”) meddelar idag, den 27 juni 2017, att bolaget erhållit en order från Dallasia LLC (”Dallasia”) i USA, en aktör inom höj- och sänkbara bord på den amerikanska marknaden. Borden kommer bland annat att säljas av SP Richards, en stor distributör i USA för kontorsinredning. Ordern avser en beställning av Freedesk Desk Riser Lite, vilken är Freedesks nyligen lanserade lättare modell. Ordervärdet uppgår till 37 000 USD, motsvarande cirka 325 000 SEK. Leverans beräknas att ske under hösten 2017.

Order från Dallasia

Freedesk har erhållit en order från Dallasia avseende Freedesk Desk Riser Lite. Borden beräknas att levereras under hösten 2017. Ordern är en uppföljningsorder på den order Dallasia fick levererad i slutet av 2016.  Ordervärdet uppgår till 37 000 USD, motsvarande cirka 325 000 SEK, och beräknas att behandlas i Freedesks Q3-rapport.

Stefan Westergård, VD för Freedesk kommenterar

”Intresset för våra Desk Risers är stort och det är roligt att nu ha erhållit en uppföljningsorder från Dallasia LLC. Att borden kommer att säljas på den amerikanska marknaden i samarbete med Dallasia LLC och SP Richards stärker oss i vår fortsatta marknadstillväxt. Vi har siktet inställt på nya affärsmöjligheter och lönsamma samarbeten. Detta är ytterligare ett steg på vägen mot vår globala expansion.”

Gary Nightingale, VD för Dallasia kommenterar

”Vi la vår första order av Freedesk Desk Risers under sommaren 2016. Redan innan leveransen gjordes under hösten 2016 hade vi sålt mer än hälften av de beställda borden. Det är därför spännande att ta in Freedesk Desk Riser Lite i sortimentet och bredda samarbetet med Freedesk. Den amerikanska marknaden är stor för denna typ av produkter och Freedesks Desk Risers är konkurrenskraftiga med sin portabilitet, platta utförande och skandinaviska design”.

Om Dallasia LLC

Dallasia LLC driver Fräsch, som säljer höj- och sänkbara skrivbord i USA. Bolaget är aktivt inom skrivbordssegmentet och utvecklar både egna produkter samt agerar distributör åt andra aktörer.

För ytterligare information om Freedesk AB, vänligen kontakta:

E-post: stefan.westergard@thefreedesk.com

Denna information är sådan information som Freedesk AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 juni 2017.