Extra bolagsstämma beslutade om ändring av räkenskapsår

Extra bolagsstämma beslutade om ändring av räkenskapsår Vid en extra bolagsstämma i Freetel AB den 18 december 2001 beslöts att, under förutsättning av Riksskatteverkets tillstånd, ändra räkenskapsår till den 1 januari-31 december. Freetel har tidigare haft brutet räkenskapsår från den 1 maj-30 april. Övergången till redovisning enligt kalenderår sker den 1 januari 2002. Freetel väljer att ändra verksamhetsåret för att bättre anpassa den finansiella rapporteringen till företagets verksamhet. För ytterligare information, vänligen kontakta: Freetel Michael Freudenthal, vd Tel. 08-556 965 42 michael.freudenthal@freetel.se Eller besök vår hemsida: www.freetel.se Om Freetel Freetel hjälper stora företag och organisationer att kostnadseffektivt inhandla, använda och administrera mobila terminaler, applikationer och tjänster. Företaget kombinerar traditionell försäljning och supporttjänst med en Internetbaserad applikation (Mobile Management Systems - MMS) för administration av kundernas mobila produkter. Bland Freetels kunder märks företag och organisationer som Oracle, Posten, SAP, SLL, Microsoft, Cisco, Statoil, AU-System och Investor. Freetel handlas på Stockholmsbörsens O-lista, huvudkontoret ligger i Nacka. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/19/20011219BIT00110/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/19/20011219BIT00110/bit0001.pdf