Freetrailer utökar med 32 ytterligare släpvagnar med ett kontraktsvärde om minst 2,5 MDKK

Freetrailer utökar sina samarbeten vilket ger ytterligare 32 släpvagnar på den svenska och norska marknaden och når därmed sammanlagt 1 500 släpvagnar. Det samlade kontraktsvärdet uppgår till minst 2,5 MDKK över en period om 3 år.

Freetrailer utökar sina samarbeten med Sängjätten, Lidingö Förrådscenter och IKEA i Sverige samt med IKEA i Norge och sätter ännu fler städer på kartan där det kan lånas en gratis Freetrailer.

Med de fyra nya avtalen utökar Freetrailer släpvagnsflottan med 32 släpvagnar i Norge och Sverige och närmar sig nu 200 hämtningsplatser i hela Norden. De nya hämtningsställena i Sverige kommer att vara Backaplan (Göteborg), Karlstad, Borlänge, Uppsala, Lidingö, Skövde och Leangen i Norge.

"Vi är mycket nöjda att vi kan utvidga samarbetet med våra befintliga partners, oavsett om det gäller fler uthyrningsplatser eller expansion av släpvagnsflottan. Det är både en förtroendeförklaring för vårt sätt att driva företaget och ett stöd till hela vårt delekonomiska koncept med gratis traileruthyrning”, säger VD Allan Sønderskov Darré, Freetrailer.

Allan Sønderskov Darré, VD

Om Freetrailer Group A/S

Freetrailer är ett danskt teknologibolag, grundat 2004, med målet att göra det enkelt att boka och låna en släpvagn gratis via en delekonomisk IT-plattform. Företaget erbjuder idag sina kunder en 100% självbetjäningslösning via en applikation och ett elektroniskt lås som ger kunderna full flexibilitet.

Konceptet har visat sig öka trafiken till butikerna på ett innovativt och annorlunda sätt, och sedan starten har mer än 2 miljoner kunder lånat en freetrailer hos IKEA, Silvan, Pelican Storage - eller hos ett av bolagets 30 andra nordiska affärspartner. Bolaget arbetar med en tvåsidig tillväxtplan, där förstärkning av de befintliga hemmamarknaderna är det ena delen och internationalisering av konceptet utgör den andra.

Danska tidningen Børsen har tilldelat Freetrailer sju tillväxtgazeller i rad. Idag har Freetrailer en lönsam och globalt skalbar affärsidé baserat på en beprövad och robust IT-plattform.

Om oss

Freetrailer är ett teknikföretag som arbetar inom delningsekonomin. Bolaget har utvecklat en digital plattform som tillåter kunder att med hjälp av en applikation och ett elektroniskt lås, Freelock, att reservera, hämta och återlämna släpvagnar på den tid som kunder själv önskar. Tack vare Freetrailers självbetjäningsteknologi kan kunden själv välja om denne vill hyra en släpvagn genom en av Bolagets samarbetspartners eller om kunden föredrar att låna ett släp utan någon kontakt med Freetrailers partners.