Prognos för 2016

Report this content

I fredags hade vi styrelsemöte där vi bland annat kvantifierade 2016 års möjligheter för att få fram en så korrekt prognos som möjligt. Vi kunde gemensamt konstatera att:

-       Vårt bolag växer och vi ser med förväntan fram mot 2016.

Under 2016 beräknar vi med anledning av vår utlandssatsning mer än fördubbla omsättningen på Angel Bliss. Vi beräknar därför att göra en total omsättning i bolaget på 275 MSEK och en vinst på 7 MSEK före avskrivningar. Det är glädjande att våra utlandssatsningar äntligen har börjat bära frukt. Dels har vi fått väldigt positiva prognoser från våra nätverk och det har nu dagligen börjat komma in beställningar från agenterna. Om allt går enligt plan kommer de positiva resultaten att komma under kvartal två.

Prognosen bygger på att vi, vår Key Account Manager Europa och våra agenter kommer att få den utländska marknaden att uppskatta våra smycken lika mycket som våra redan befintliga kunder. Dessutom ser vi stora möjligheter med att utöka med nya agenter och nya länder i framtiden.

På den ordinarie marknaden, det vill säga den som under de senaste åren varit bolagets dagliga marknad, fortsätter vi enligt plan, både vad gäller smycken och ädelmetall. Tidigare kommunicerade www.gulddeal.se kommer att sjösättas under senare delen av 2016, då vi kommer att ha vårt nätverk av återförsäljare klart.

Det som gör 2016 extra intressant och spännande enligt oss, är att vi kommer lansera två klockkollektioner:

-       Angel Bliss Watches – Vi har daglig efterfrågan på klockor till barn, därför håller vi nu på att ta fram en tuff och trendig kollektion för barn. Lanseringen av detta kommer att ske under året.

-       VJ Since 1890 – Stilrena och eleganta klockor till herr och dam. Ett perfekt komplement till den klassiska VJ-kollektionen. Premiär planeras till fackmässan Precious i september 2016.

Det är mycket som står på agendan under 2016 och vi ser fram mot att möta alla utmaningarna. Känslan är att vi arbetat fram en plattform där vi står stabilt.

Med detta meddelande ber jag om att få önska en bra dag.

Björn Friman - VD
Robert Friman Int. AB