Världspremiär - Husvagnen som glider fram på skidor

Report this content

Den 13-16 februari på Kistamässan sker en Världspremiär i Fritidsvagnens monter.

Fritidsvagnen fortsätter att stötta människors fritid och breddar marknaden genom att ta klivet ut på skidor.  Detta för att göra husvagnen tillgänglig även för den stora mängd fritidsintresserade och skoterälskande människor. Bara i Sverige finns det drygt 250.000 snöskotrar och en stor mängd ATV fordon som har vuxit sig stark på marknaden.

Men vi tror att användningsområdet är mycket större för den här typen av husvagn som dessutom utrustad med skidor bör vara intressant för bla renskötare, polis, tull, eventbolag, företag inom upplevelse turism, listan kan göras betydligt mycket längre och i princip så är det bara fantasin som sätter begränsningarna för Fritidsvagnen, säger försäljningschef Martin Stenport.

Utvecklingen av skidorna har vi gjort tillsammans med Mora Products AB som har stor erfarenhet av denna typ av produkter. Målet var att ta fram en skidsats som man på ett enkelt sätt kan skifta från en vagn på hjul till en husvagn på skidor utan några extra specialverktyg. När man skiftar så vevar man ner vagnens stödben och tar bort hjulet sedan monterar man skidorna i samma bultmönster som hjulen och vevar upp stödbenen. Några få minuter senare är man redo för att dra vidare ut på nya äventyr längs skoterleden med en bekväm Fritidsvagn. Husvagnens skidor är uppbyggda på en stålkonstruktion och skidornas belag är av polyetenplast. Vikten per skida är ca 30 kg, längd 163 cm och bredd 30 cm och bultmönstret är 4/100, berättar Thomas Runberg på Fritidsvagnen.

Fritidsvagnen lanserades i Sverige i augusti förra året som en husvagn som stöttar människors fritid. Fritidsvagnen skiljer sig från de andra husvagnarna på marknaden genom sitt kompakta format, sin höga utrustningsnivå, sitt attraktiva pris och en trygghet genom Sveriges största servicenät via Mekonomen och Fritidsvagnen Falck vägassistans som Fritidsvagnen är helt unik att erbjuda som standard.

Fritidsvagnen är smidig på utsidan och får plats på en vanlig parkeringsficka, trots detta så rymmer de tre olika planlösningarna en hög utrustningsnivå bla genom ett elförzinkat Alko-Kober chassi, Truma värmesystem, kylskåp/frysfack, 2-lågig gasspis, färskvattentank, elsystem med laddare, batteri, jordfelsbrytare, mm och dessutom så har två av modellerna kassettoalett som standard. Allt detta i en husvagn med en totalvikt på 750 kg gör den unik. Den låga totalvikten ger kunden många fördelar som tex att den är skattebefriad, alla med B-körkort får dra husvagnen, lätt att dra och lågt motstånd gör den ekonomisk att resa med i jämförelse med andra husvagnar på marknaden.

Fritidsvagnen finns klar från 89.900 kr med fri hemleverans över hela Sverige. Skidtillsatsen är prissatt till 18.900 kr och under mässan till ett introduktionspris 14.900 kr.

För ytterligare information kontakta:

Stefan Runberg
Vxl: 0250-619 005
Mail: info@fritidsvagnen.se

Fritidsvagnen är husvagnen som stöttar din fritid!

Taggar:

Snabbfakta

SVERIGES MEST PRISVÄRDA HUSVAGN...FÖRLÅT VI MENAR FRITIDSVAGN! Fritidsvagnen är till för dig som har en aktiv livstil. Den skiljer sig från de flesta av dagens husvagnar genom att vara lättare, mindre, men även att den har ett attraktivt pris lämpat för att stötta din värdefulla fritid. Det är därför vi har valt att kalla den Fritidsvagnen. Oavsett om du utövar din hobby på sommaren eller vintern så är Fritidsvagnen ett redskap som gör att du får ut mer av ditt stora intresse året runt som tex jakt, fiske, bär- och svampplockning, skidåkning, triathlon, etc, endast fantasin sätter gränserna för denna vagn.

Citat

Martin Stenport